სასწავლო წლის პირველ სემესტრში შეიქმნა ქართული ენის წრე, სახელწოდებით ,,ქართული ენა მზის სხივთა ფ-ენაა“, რომელიც შედგება 10 მოსწავლისაგან.
საწრეო მუშაობა ტარდება კვირაში ერთხელ, ოთხშაბათს, მე-5 გაკვეთილზე. წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის როგორც სააზროვნო ასევე წერისა და კითხვის უნარების განვითარებას.
წრის დახასიათება
საწრეო მუშაობის მიზანია: მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნების მიხედვით,ქართულ ენაში ფოკუსირებული სწავლება,საწრეო მუშაობა საჭიროა მოსწავლეთათვის იმისათვის,რათა მეტი ცოდნა დაუგროვდეთ გრამატიკაში,რაც მომავალში სწორად წერისა და მეტყველების საწინდარი გახდება.გარკვეული წლებია,ქართული ენა ლიტერატურასთან კომბინირებულად ისწავლება,მოსწავლეებს ცალკე არ აქვთ გრამატიკის სახელმძღვანელო,ამიტომ ბუნებრივია,თუ უფრო გაღრმავებულად ვასწავლით მშობლიური ენის გრამატიკას,აუცილებლად წაადგებათ.,რამეთუ საწრეო მუშაობის აუცილებელი პირობაც ხომ ქართული ენის პროგრამის გაღრმავებულად სწავლებაა.მაგ:მეტყველების ნაწილები და მათი მართლწერის საკითხები,სახელთა ბრუნება და მასთან დაკავშირებული საკითხები,ზედსართავი სახელების ხარისხის ფორმების წარმოება და ა.შ
საგანი:
ქართული ენა
წრის დასახელება: „ქართული ენა მზის სხივთა ფ-ენაა“
სკოლა: ქ. ბათუმის №18 საჯარო სკოლა
კლასი:
II -დ კლასი
წრის ხელმძღვანელი: როენა გოგოლაძე
· თავისუფლად
ამოიცნობს ნაცნობ
სიტყვებს.
· დამარცვლით
კითხულობს უცნობ
სიტყვებს.
· ხმამაღლა
(მთლიანი სიტყვებით
ან დამარცვლით)
კითხულობს მარტივი
წინადადებებისგან შედგენილ
მცირე ზომის
ტექსტს. ცდილობს
დაიცვას პაუზა
სასვენ ნიშნებთან.
· ადარებს
და კითხვის
დასმის საშუალებით
აჯგუფებს სიტყვებს.
· წერს
კარნახით.
· კითხულობს
საკუთარ ნაწერს
ხმამაღლა და
ასწორებს შემჩნეულ
შეცდომებს.
მოკლე მიმოხილვა: წრის
მუშაობა ხელს
შეუწყობს გაკვეთილზე
მიღებული გრამატიკული
საკითხების ცოდნის
გაღრმავება-განმტკიცებას,
რაც მოსწავლეებს
დაეხმარება ზეპირი
და წერითი
მეტყველების კულტურის
დახვეწასა და
სხარტი აზროვნების
ჩვევის ჩამოყალიბებაში.
წრის ხანგრძლივობა:
2018-19 სასწავლო წრის
პირველი სემესტრი. 10 შეხვედრა.
თითო შეხვედრის
ხანგრძლივობა ერთი
აკადემიური საათი.
ქართული წრის მოსწავლეთა სია:
1. აბდინ ნოონ
2. ბერიძე დიმიტრი
3. გაგოშიძე მარიამ
4. რევიშვილი ბარბარე
5. ხოჭოლავა თემური
6. ჯალაღონია გიორგი
7. მარუაშვილი თეონა
8. ჯიქიძე მიშიკო
9. მელქონიან მაკარ
10. ჭაღალიძე ლიზი
წრის სახელწოდება: ,,ქართული ენა,
მზის სხივთა ფ-ენა“
2018-2019 სასწავლო წელი,
I სემესტრი.
N
|
გვარი, სახელი
|
თარიღი
|
ხელწერა
|
1
|
აბდინ ნოონ
|
|
|
2
|
ბერიძე დიმიტრი
|
|
|
3
|
გაგოშიძე
მარიამ
|
|
|
4
|
ხოჭოლავა
თემური
|
|
|
5
|
ჯალაღონია
გიორგი
|
|
|
6
|
მარუაშვილი
თეონა
|
|
|
7
|
ჯიქიძე მიშიკო
|
|
|
8
|
მელქონიან მაკარ
|
|
|
9
|
ჭაღალიძე
ლიზი
|
|
|
10
|
რევიშვილი
ბარბარე
|
|
|
მოსწავლის კითხვარი
გვარი ,სახელი
----------------------------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია ქართული ენის წრის შექმნის შესახებ?
ა)დიახ
ბ) არა
2. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში?
ა)დიახ ბ) არა
3. საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
ა)დიახ ბ) არა
4. იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
ა)დიახ ბ) არა
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2
3 4 5
6 7 8 9
10
მშობლის კითხვარი
გვარი ,სახელი
----------------------------------------------
1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია ქართული ენის წრის შექმნის შესახებ?
ა)დიახ ბ) არა
2. საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები ეხმარებოდა თუ არა ცოდნის გაღრმავებაში თქვენს შვილს?
ა)დიახ ბ) არა
3. საწრეო მუშაობის დროს მასწავლებლის მიერ განხილული აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი თქვენი შვილისთვის?
ა)დიახ ბ) არა
4. იყო თუ არა შექმნილი მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო მოსწავლეთათვის?
ა)დიახ ბ) არა
5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?
1 2
3 4 5 6
7 8 9 10
საწრეო მუშაობის პროგრამა და განრიგი:
საგანი: ქართილი ენა
2018-2019 სასწავლო წელი
II კლასი I სემესტრი
(მეცადინეობა ტარდება კვირაში ერთხელ)
№
|
თვე და რიცხვი
|
თემა
|
აქტივობა
|
მიზანი
|
რესურსი
|
1
|
17.10
|
შეხვედრა წრის წევრებთან.
სამუშაო თემატიკის გაცნობა.
ბგერა და ასო
|
· მინი ლექცია.
· პოსტერი „ყველაფერი ჩემ შესახებ“
· ნ. შარაშენიძის „გაბუტული თუ გაპუტული“
|
სამუშაო ფორმატის გაცნობა.
კეთილგანწყობილი ურთიერთობის დამყარება.
ასო-ბგერის მნიშვნელობის განსაზღვრა.
|
ფორმატი, მარკერი, ფერადი ფანქრები,
ბუკი.
|
2
|
24.10
|
მსგავსება-განსხვავება ასო-ბგერებს შორის
|
· „შეცდომების ამოცნობა“
· სიტყვის დაშლა ბგერებად
· ბგერის გაერთიანება სიტყვებად
· „დავეხმაროთ ბურატინოს“
|
ამოიცნობენ შეცდომით დაწერილ ასო-ბგერას.
შეძლებენ სიტყვის დაშლას ბგერებად და ბგერებისაგან სიტყვის
შედგენას.
შეასრულებენ პრაქტიკულ სავარჯიშოებს
|
წინასწარ გამზადებული ფორმატი.
ფურცლები, საწერ -კალამი
|
3
|
31.10
|
რომელია მარცვალი
|
· „მარცვლის მატარებელი“
· ასო-ბგერებისაგან მარცვლების შედგენა.
· პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულება
|
შეძლებენ მარცვლის ამოცნობას და ასო-ბგერებისაგან თავად შეადგენენ
მარცვალს
|
ბარათები,
რვეული, საწერ-კალამი,
დაფა, ცარცი
|
4
|
7.11
|
სიტყვის დამარცვლა და გადატანა
|
·„მარცვალთა მძივი“
· შემიძლია სიტყვის დამარცვლა.
· ვყოფ სიტყვებს გადასატანად
· პრაქტიკული სავარჯიშოები
|
შეძლებენ სიტყვების დამარცვლას გადასატანად
|
ბარათები მარცვლებით,
რვეული, საწერ-კალამი, ფურცლები
|
5
|
14.11
|
სიტყვა- საგნის სახელი
|
· შემიძლია საგნების ამოცნობა
· მონიშვნებით კითხვა
· პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულება
|
სურათზე ამოიცნობენ საგნებს და მიუწერენ სახელს.
შეძლებენ აზრის გამოთქმას და დასკვნის გამოტანას
|
სურათები სხვადასხვა საგნის გამოსახულებით,სახელმძღვანელო
ფურცლები, საწერ კალამი, ფორმატი, მარკერი,
ლექსი „ტყე“
|
6
|
21.11
|
სულიერი და უსულო საგნის სახელები
|
· „გონებრივი იერიში“
· შევავსოთ ცხრილი
· დამოუკიდებელი სამუშაო
|
დაასახელებენ და დააჯგუფებენ საგნებს , შეავსებენ ცხრილს,
შეასრულებენ დამოუკიდებელ სამუშაოს
|
დაფა, ცარცი, ფორმატი, მარკერი, რვეული, საწერ-კალამი, ტექსტი
„დილის სურათი“
|
7
|
28.11
|
ვინ და რა ჯგუფის სახელები
|
· ბარათებით მუშაობა
· აზრობრივი რუკა
· პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულება
|
ამოიცნობენ და დააჯგუფებენ საგნებს ვინ და რა ჯგუფის მიხედვით,
შეასრულებენ პრაქტიკულ სავარჯიშოებს
|
ბარათები გამოტოვებული სიტყვებით,
ფლიფჩარტი, მარკერები,
რვეული, საწერ-კალამი
|
8
|
5.12
|
კითხვის დასმა საგნის აღმნიშვნელ სახელზე
|
· „ყველაზე ყურადღებიანი“
· ბარათებზე მუშაობა
· ცხრილის შევსება
· დამოუკიდებელი სამუშაო
|
შეძლებენ ყურადღების კონცენტრირებას, შეძლებენ შეკითხვის სწორად
დასმას.
|
ბარათები სხვადასხვა გამოსახულებით,
ფლიფჩარტი, მარკერები, რვეული საწერ-კალამი
|
9
|
12.12
|
საგნის რიცხვი
|
· „ერთი და ბევრი“
· გამოტოვებული ადგილების შევსება
· დამოუკიდებელი სამუშაო
|
შეძლებენ საგნის მხოლობითი და მრავლობითი რიცხვის წარმოებას
|
ბუკი, დაფა, ცარცი, საწერ-კალამი, რვეული
|
10
|
19.12
|
შემაჯამებელი ტესტი
|
ტესტზე მუშაობა
|
შეძლებენ მიღებული ცოდნის წარმოჩენას
|
ტესტი,საწერ-კალამი
|
თემა:შეხვედრა წრის წევრებთან. სამუშაო თემატიკის გაცნობა. ბგერა და ასო.
2018 წლის 17 ოქტომბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა პირველი სამუშაო შეხვედრა , რომელზეც განხილული იქნა საორგანიზაციო საკითხები.
ქართული ენის წრეში გაერთიანებული არიან II-დ კლასის მოსწავლეები, წინასწარ გამოქვეყნებული განცხადებისა და შერჩევის კრიტერიუმების გათვალისწინებით. ქართული ენის წრის ჩამოყალიბების აუცილებლობა გამოიწვია ახალმა სახელმძღვანელომ ,რომელსაც მოჰყვა მთელი რიგი სირთულეები.
მეცადინეობის ამსახველ დოკუმენტაციას ეტაპობრივად იხილავთ .
2018 წლის 17 ოქტომბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა პირველი სამუშაო შეხვედრა , რომელზეც განხილული იქნა საორგანიზაციო საკითხები.
ქართული ენის წრეში გაერთიანებული არიან II-დ კლასის მოსწავლეები, წინასწარ გამოქვეყნებული განცხადებისა და შერჩევის კრიტერიუმების გათვალისწინებით. ქართული ენის წრის ჩამოყალიბების აუცილებლობა გამოიწვია ახალმა სახელმძღვანელომ ,რომელსაც მოჰყვა მთელი რიგი სირთულეები.
მეცადინეობის ამსახველ დოკუმენტაციას ეტაპობრივად იხილავთ .
თემა: მსგავსება-განსხვავება ასო-ბგერებს შორის.
2018 წლის 24 ოქტომბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა მორიგი სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: „შეცდომების
ამოცნობა“, სიტყვის დაშლა ბგერებად და ბგერის გაერთიანება სიტყვებად.
თემა: რომელია მარცვალი.
2018 წლის 31 ოქტომბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: „მარცვლის მატარებელი“;
2018 წლის 7 ნოემბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები:·„მარცვალთა მძივი“
· სიტყვის დამარცვლა, სიტყვებს გადატანა, პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულება.
2018 წლის 14 ნოემბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები:·„სიტყვა- საგნის სახელი“
საგნების ამოცნობა, მონიშვნებით კითხვა, პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულება.
2018 წლის 21 ნოემბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები:·„სულიერი და უსულო საგნის სახელები“ ცხრილის შევსება, გონებრივი იერიში,დამოუკიდებელი სამუშაოს შესრულება.
2018 წლის 28 ნოემბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები:·„ვინ და რა ჯგუფის სახელები" ბარათებით მუშაობა ზრობრივი რუკა პრაქტიკული სავარჯიშოების შესრულება
2018 წლის 5 დეკემბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები:·„„ყველაზე ყურადღებიანი“
ბარათებზე მუშაობა, ცხრილის შევსება, დამოუკიდებელი სამუშაო.
2018 წლის 12 დეკემბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა,სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები:·საგნის რიცხვი. მოთხრობა „ერთი და ბევრი“, გამოტოვებული ადგილების შევსება, დამოუკიდებელი სამუშაო
2018 წლის 19 დეკემბერს შედგა ქართული ენის წრის წევრთა სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი შემაჯამებელი ტესტი.
Комментариев нет:
Отправить комментарий