საწრეო მუშაობა მათემატიკაში


                                            საწრეო მუშაობა
      სასწავლო წლის პირველ სემესტრში ფუნქციონირება დაიწყო მათემატიკის წრემ სახელწოდებით: ,,გონების მზე“ წრეში გაერთიანდა  10 მოსწავლ.
       საწრეო მუშაობა ტარდება კვირაში ერთხელ, პარასკევს, მე-5 გაკვეთილზე.  წრეზე განსახილველი თემები წინასწარ არის გაწერილი, რომელიც ემსახურება მოსწავლის როგორც სააზროვნო,  ასევე ლოგიკური  და   არუმენტირებული    მსჯელობის  საფუძველზე  სწორი  დასკვნების  გამოტანის  უნარის  განვითარებას




         მათემატიკური წრის მოკლე დახასიათება:

 მათემატიკური წრის მიზანია: მრავალფეროვანი და სახალისო ამოცანებითა და სავარაჯიშოებით მოსწავლეებს ავუმაღლო მოტივაცია,ხელი შევუწყო მათში შემეცნების, ლოგიკური და არგუმენტირებული მსჯელობის, სწორი დასკვნების გამოტანის უნარის განვითარებას.
  მათემატიკური თამაშის სახით დავალებების შესრულება მოსწავლეებს დაეხმარება მიღებული ცოდნა გამოიენონ ყოველდღიურ ცხოვრებაში.
 კურსის დახმარბით მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ ისეთი უნარ-ჩვევები, როგორიცაა: კომუნიკაცია, მსჯელობა, ერთმანეთის აზრის მოსმენა, საკუთარი აზრის დასაბუთება, პრობლემის გადაჭრა...  ვეცდები გაითვალისწინონ, რომ მათემატიკის შესწავლა რაიმე გადაულახავ პრობლემებთან შეჭიდება კი არაა, არამედ იმის ცოდნა, თუ რა კუთხით მივუდგეთ, როგორ(უფრო იოლი მეთოდით) ამოვხსნათ ესა თუ ის ამოცანა და სავარჯიშო, მით უმეტეს, რომ მათემატიკურ მოქმედებებს გვერდს ვერ ავუვლით ყოველდღიურ ცხოვრებაში, მოსწავლეებმა უნდა შეძლონ მიღებული თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება.
  მოსწავლეებს შევთავაზებ ისეთ ლოგიკურ ამოცანებსა და სავარჯიშოებს, რომლებიც აგრეთვე განუვითარებთ თავისუფალ აზროვნებასა და მეტაკოგნიტურ უნარებს.
საწრეო  მუშაობის პროგრამა ემსახურება ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნებსა და ამოცანებს, ეს კი მომცემს საშუალებას, გამოვიყენო სწავლების სხვადასხვა მეთოდი, მიზანმიმართულად გავანაწილო აქტივობები ინდივიდუალური და ჯგუფური
სამუშაოების შესრულების დროს, ინტერესთა სფეროებისა და შესაძლებლობის მიხედვით.


საწრეო მუშაობის პროგრამა

საგანი: მათემატიკა
წრის დასახელებაგონების მზე“
სკოლა: . ბათუმის №18  საჯარო სკოლა
კლასი:  II -  კლასი
წრის ხელმძღვანელიროენა გოგოლაძე
წრის მიზანი: მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ...- მოთხოვნების მიხედვით
·        მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი
·        მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები
·        მოსწავლეს შეუძლია განახევრება-გაორმაგების მოქმედებების შესრულება და მათი დაკავშირება შეკრება-გამოკლებასთან და ერთმანეთთან
·        მოსწავლეს შეუძლია შეაფასოს და შეადაროს რაოდენობები 100-ის ფარგლებში
·        მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება გამოთვლებზე ამოცანების ამოხსნისას
·        მოსწავლეს შეუძლია შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება მარტივი მათემატიკური ამოცანების ამოხსნისას
·        მოსწავლეს შეუძლია გარემოში ორიენტირება და ობიექტთა ურთიერთგანლაგების აღწერა
·        მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა ზომების შედარება და დადგენა
მოკლე მიმოხილვა:  მოსწავლეებმა გაიგონ, რომ ის, რაც მეტდ რთული ეჩვენებათ არც ისე დაუძლეველი ყოფილა, რომ ამის მიღწევა შეიძლება შრომისა და მონდომების საშუალებით.
    გამოვიყენებ ,,სახალისო მათემატიკის“ ამოცანებს, შევასრულებთ მოქმედებებს მრავალნიშნა რიცხვების გამოყენებით, ასევე განვიხილავთ გეომეტრიულ ფიგურებსა და მათ თავისებურებებს.
    დაწყებითი კლასების სპეციფიკიდან გამომდინარე აუცილებელია დამატებითი აქტივობების შემოტანა. მათემატიკაში საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს საგნის კომპეტენციას და მოსწავლეთა მოტივაციის ამაღლებას. მათემატიკის საწრეო მუშაობა იმიტომ გვინდა, რომ მეორ კლასის დასრულების შემდეგ, მოსწავლეები მყარი ცოდნითა და შესაბამისი უნარ-ჩვევებით  შეუდგნენ  სწავლას მომდევნო კლასში. საწრეო  მუშაობა იქნება წლის მანძილზე  გაწეული შრომის ერთგვარი შეჯამება.

მათემატიკის წრის მოსწავლეთა სია:

1.     ფენჩიძე დეა
2.     ტარიელაძე ლუკა
3.     ბასილაძე ანგელინა
4.     ქამაშიძე ირაკლი
5.     ფიოლია ლუკა
6.     ყულეჯიშვილი ანასტასია
7.     ყურშუბაძე ლაშა
8.     ზოიძე ნინი
9.     კორძაია ანანო
10. ჯორბენაძე ალექსანდრე
დასწრების ფურცელი წრის სახელწოდება:,,გონების მზე“
          2018-2019 სასწავლო წელი, I სემესტრი.

N
გვარი, სახელი
თარიღი
ხელწერა
1
ფენჩიძე დეა


2
ტარიელაძე ლუკა


3
ბასილაძე ანგელინა


4
ქამაშიძე ირაკლი


5
ფიოლია ლუკა


6
ყულეჯიშვილი ანასტასია


7
ყურშუბაძე ლაშა


8
ზოიძე ნინი


9
კორძაია ანანო


10
ჯორბენაძე ალექსანდრე



კითხვარი მშობლებისათვის

სახელი:

გვარი:

მოსწავლის სახელი და გვარი:


1.თანახმა ხართ თქვენი შვილი ჩაერთოს საწრეო მუშაობაში?



2. საწრეო მუშაობა ხელს შეუწყობს თქვენი შვილის ცოდნის
გაღრმავებას?

ა) დიახ;      ბ) ნაწილობრივ;    გ)არა

3. როგორ ფიქრობთ: თქვენი შვილი ხალისით ჩაერთვება საწრეო მუშაობაში, თუ ხათრის გმო?


4.  რა შედეგს ელოდებით საწრეო მუშაობის დასრულების ბოლოს?


5. რამდენი ქულით შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?

           1    2    3    4    5    6    7    8    9    10



                  მოსწავლის კითხვარი

            გვარი ,სახელი  ---------------------------------------------    
  

1. დროულად მოგეწოდათ თუ არა ინფორმაცია მათემატიკის წრის შექმნის შესახებ?
ა) დიახ;      ბ)არა.


2.საწრეო მუშაობის დროს განხილული საკითხები გეხმარებოდათ თუ არაცოდნის გაღრმავებაში?
ა) დიახ;      ბ)არა.


3.საწრეო მუშაობის დროს, მასწავლებლის მიერ განხილულ
  აქტივობები იყო თუ არა საინტერესო და მრავალფეროვანი?
ა) დიახ;      ბ)არა.

4.იყო თუ არა მეგობრული და კეთილგანწყობილი გარემო?
ა) დიახ;      ბ)არა.

5.როგორ  შეაფასებდით საწრეო მუშაობას?

           1    2    3    4    5    6    7    8    9    10






     საწრეო მუშაობის პროგრამა და განრიგი:
                             საგანი: მათემეტიკა
                          2018-2019 სასწავლო წელი
                                 II კლასი I სემესტრი 
              (მეცადინეობა ტარდება კვირაში ერთხელ)





#

თემა

აქტივობა

საათების რაოდენობა

თარიღი

1

ციფრები და რიცხვები, შეკრებისა და გამოკლების თვისებები.
ზოგადი მიმოხილვა, პოზიტიური განწყობის შექმნა. შესწავლილი რიცხვებისა და ჩხირების გამოყენებით მოსწავლეები შეადგენენ სავარჯიშოებს.


1 სთ


19.10.2018 წელი

2
100- მდე რიცხვები, რიცხვებში ათეულების გამოყოფა, ათეულზე ერთეულის მიმატება და გამოკლების გზები
შესწავლილი რიცხვების დაკავშირება მათემატიკური ნიშნების საშუალებით, ნიშნების დახასიათება და თვისებები.

1 სთ

26.10.2018 წელი

3

ამოცანა, ამოცანაში პირობის გამოყოფა და კითხვის დასმა.

ძირითადი საკითხისა და ქვესაკითხის გამოყოფა.

1 სთ

02.11.2018
წელი

4

ლოგიკურ ამოცანებზე მუშაობა
ლოგიკური ამოცანებზე და სავარჯიშოებზე მუშაობა, ინტელექტის, აზროვნების, ყურადღების და გონებრივი განვითარებისათვის.

1 სთ

09.11.2018 წელი

5

მრავალკუთხედები
გეომეტრიული ფიგურების დახასიათება და კლასიფიკაცია, შედარება. მოდელების შექმნა.


1 სთ

16.11.2018 წელი

6


ლოგიკურ ამოცანებზე მუშაობა
ლოგიკური ამოცანებზე და სავარჯიშოებზე მუშაობა, ინტელექტის, აზროვნების, ყურადღების და გონებრივი განვითარებისათვის.

1 სთ

30.11.2018 წელი

7
არითმეტიკული მოქმედებები რიცხვებზე (შეკრება 100 ფარგლებში)
სხვადასხვა ხერხის გამოყენებით რიცხვების შეკრება.
1 სთ
7.12.2018 წელი

8
არითმეტიკული მოქმედებები რიცხვებზე (გამოკლება100 ფარგლებში)
რიცხვების გამოკლება 10-ეულების გავლით.

1 სთ
14.12.2018 წელი
9

გეომეტრიული ფიგურები
სლაიდის გამოყენებით გეომეტრიულ ფიგურებზე დაკვირვება და სხვადასხვა გეომეტრიული ფიგურების შექმნა.

1 სთ

21.12.2018 წელი
10

ლოგიკურ ამოცანებზე მუშაობა

ლოგიკური ამოცანებსე და სავარჯიშოებზე მუშაობა,

1 სთ
28.12.2018 წელი




















































































თემა:ზოგადი მიმოხილვა,პოზიტიური განწყობის შექმნა.

     2018 წლის 19 ოქტომბერს შედგა მათემატიკის წრის წევრთა პირველი სამუშაო შეხვედრა , რომელზეც განხილული იქნა საორგანიზაციო საკითხები. მათემატიკის წრეში გაერთიანებული არიან II-დ კლასის მოსწავლეები, წინასწარ გამოქვეყნებული განცხადებისა და შერჩევის კრიტერიუმების გათვალისწინებით. მათემატიკის წრის ჩამოყალიბების აუცილებლობა გამოიწვია ახალმა სახელმძღვანელომ ,რომელსაც მოჰყვა მთელი რიგი სირთულეები ლოგიკურ აზროვნებასთან დაკავშირებით. (ვფიქრობ ანალოგიური პრობლემები გვაქვს ქართული ენისა და ბუნებისმეტყველების მიმართულებით.). 
მეცადინეობის ამსახველ დოკუმენტაციას ეტაპობრივად იხილავთ .























თემა: 100- მდე რიცხვებირიცხვებში ათეულების 
                გამოყოფაათეულზეერთეულის მიმატება და 
                გამოკლების გზები


     2018 წლის 26 ოქტომბერს შედგა მათემატიკის წრის წევრთა  სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: შესწავლილი რიცხვების დაკავშირება მათემატიკური ნიშნების 
საშუალებითნიშნების დახასიათება და მათი თვისებები.















თემა:    ამოცანაამოცანაში პირობის გამოყოფა და
 კითხვის დასმა.


 2018 წლის 2 ნოემბერს შედგა მათემატიკის წრის წევრთა მორიგი  სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: ამოცანაში  ძირითადი საკითხისა და  ქვესაკითხის გამოყოფა.
















თემა:    ლოგიკურ ამოცანებზე მუშაობა


 2018 წლის 9 ნოემბერს შედგა მათემატიკის წრის წევრთა მორიგი  სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: ლოგიკური ამოცანებზე და სავარჯიშოებზე მუშაობა









                            თემა: მრავალკუთხედები

2018 წლის 16 ნოემბერს შედგა მათემატიკის წრის წევრთა მორიგი  სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: გეომეტრიულიფიგურებისდახასიათება დაკლასიფიკაცია,შედარებამოდელებისშექმნა.










     თემა: არითმეტიკულიმოქმედებებირიცხვებზე
                 (შეკრება100 ფარგლებში)

2018 წლის 30 ნოემბერს შედგა მათემატიკის წრის წევრთა მორიგი  სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: 
სხვადასხვა ხერხისგამოყენებით რიცხვებისშეკრება.









თემა: არითმეტიკულიმოქმედებებირიცხვებზე
                 (შეკრება100 ფარგლებში)

2023 წლის 21 აპრილს  შედგა მათემატიკის წრის წევრთა მორიგი  სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: 
რიცხვების გამოკლება10-ეულების გავლით.







თემა:    გეომეტრიულიფიგურები


 2018 წლის 14 დეკემბერს შედგა მათემატიკის წრის წევრთა მორიგი  სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: სლაიდის გამოყენებითგეომეტრიულფიგურებზე დაკვირვებადა სხვადასხვაგეომეტრიულიფიგურების შექმნა











თემა:    ლოგიკურამოცანებზე მუშაობა


 2018 წლის 1 დეკემბერს შედგა მათემატიკის წრის წევრთა მორიგი  სამუშაო შეხვედრა, სადაც განხილული იქნა წინასწარ დაგეგმილი საკითხები: ლოგიკური ამოცანებსედა სავარჯიშოებზემუშაობა














Комментариев нет:

Отправить комментарий